woensdag 3 april 2019

Winterjas in de herkansing...

Ja ik kan weer aan de gang...
Zoals al verteld in het vorige blog ben ik begonnen met het uithalen van mijn winterjas...
Hij was veel te zwaar om lekker te dragen...
Daarnaast kun je op de foto hieronder zien dat hij bij de mouwen veel te groot was...
Het losmaken van de armen heb ik gedaan op de verjaardag van mijn schoonzus...
Dus kon ik nu beginnen met loshalen van de laatste steken en beginnen met uithalen...
Was het eerste kleine stukje al aan het loshalen toen ik me bedacht laat ik uithalen terwijl ik gelijk weer opnieuw begin met haken van het achterpand...
Zie hier dan ook de eerste 2 toeren van het achterpand met haaknaald 6,0 mm...
Het grote verschil is dat ik al gelijk kan merken dat het veel soepeler is als de eerste poging...
 
Hier al een eindje verder en ook als we in de auto zitten haak ik erop los...
Nadat het achterpand klaar was heb ik dit gewogen...
En het verschil was 740 gram oud en 525 gram nieuw...
Dat scheelt meer als 2 hele bollen garen in 1 pand...
Het haakt heerlijk weg en meters maken is dan ook echt niet moeilijk...
De eindstreep is in zicht...
Alles zit in elkaar...
Alleen nog de zakken maken en erin naaien en de knopen om hem dicht te maken...
 
Het eindresultaat is voor de volgende keer...
 
Groetjes,
Suzie
 
 

Wintercoat in do over...

 
Yes I can start again...
As mentioned before I will tare appart my winter coat...
It was to heavy and big to fit and wear nice...
See also picture below at the sleeves it was much to big...
Taken it appart I've started on the birthday of my sister in law...
When I was pulling it I thouth why not starting to crochet on a new one right away...
This was the first part of the back that I just started...
Here you see the first 2 rows of the backside with crochet hook 6,0 mm...
There was a big difference in how flexible the first one was and how this one feels...
 
Here is a picture where I was a bit further along...
And also in the car it is no problem for me to crochet row after row....
After begin done with the backside I've weighted this part...
The difference was 740 gram old and 525 gram new...
That is more than 2 bowls of yarn in 1 piece...
Seeing the finish line here...
Everything is put togehter...
Only the sacks needed to be made and the buttons for the front...
 
The last result is for next time...
 
Greetings,
Suzie
 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten