woensdag 13 februari 2019

Stap voor stap...It is almost like magic...

Heb jij ook wel eens het idee dat iets aanvoelt als magie...
Bij de aanblik van de magiër van Dinegurumi kon ik niet anders als overstag gaan...
Vond hem zo leuk dat ik vorig jaar tijdens het rijden naar een meeting in Duitsland hieraan ben begonnen...
Zijn hoofd lijf en grote delen van zijn jas waren snel klaar en toen...
Zag ik als een berg op tegen zijn armen met losse vingers en het aan elkaar zetten van de jas ging ook niet in de auto...
Waardoor deze bij thuiskomst in de tas bleef zitten en inmiddels al zeker een half jaar weer in de kast lag...
Nu heb ik me er toch weer toe gezet hem verder af te maken...
Stap voor stap ga ik jullie de foto's laten zien van het tot stand komen van deze lieverd...
Hierbij de foto van zijn hoofd toen hij nog geen baard en haar had...
Als je goed naast het bakje kijkt zie je zijn lijf ook al liggen...
Nadat zijn 2 benen en alle kleine onderdelen zoals zijn schoenen en riem gehaakt waren ben ik verder gegaan met het in elkaar zetten...
Om te zorgen dat hij zou blijven staan heb ik zijn schoenen gevuld met granulaat...
Waarbij het nog steeds de vraag zou zijn of hij ook echt zou blijven staan...
Na het vastspelden van zijn schoenen ging hij voor de test en hij bleef staan...
Ik natuurlijk helemaal in mijn nopjes...
De volgende uitdaging was het blijven staan na het plaatsen van zijn hoofd...
Zijn hoofd is groot en daardoor ook best een beetje zwaar dus dit was een kleine uitdaging...
Eerst alles vastspelden en vastzetten en jippie hij bleef staan...
De grootste uitdaging kwam nog zijn haren en baard want deze worden gekamd wat ik nog nooit eerder gedaan had...
 Hier zie je het eerste resultaat van zijn gekamde snor en baard...
Het heeft me 2 pogingen gekost en 2 avonden omdat het eerste garen niet wilde uitkammen...
 Dan op naar zijn haren welke toch ook een werkje bleek...
 
Alles eerst rijgen waarna alle draden losgedraaid en uit elkaar gehaald  werden...
Omdat ik twijfelde tussen kort en lang haar heb ik hulp ingeroepen van andere die volmondig zeiden lang haar...
Toen zijn jas aan en hoed op...
Als laatste moest zijn staf nog gehaakt worden...
Hiervoor koos ik voor Durable Glam omdat hier glitter in zit en dit bijdraagt aan het gevoel van magie...
En dit is hem dan geworden ik ben helemaal tevreden...
Weer een vinkje op de lijst van dingen om nog af te maken...
 
Wat heb jij het laatste afgemaakt???
 
Groetjes,
Suzie
 
 
 

Step by step...It is almost like magic...

 
 
Sometimes I've got the feeling that something feels like magic...
When I saw the magician of Dinegurumi I could not control myself and needed to start this right away...
He was so cute that I've started during a drive to a meeting in Germany...
His head and body and big parts of his coat where finished fast but than...
I have writen his arms which had loose fingers and his coat needed to be stitched before getting further and I could not see me doing that...
This is the reason why when arriving home this cute fellow was stuck in the bag and was put away for about a half year...
At this moment I have taken this out of the bag and will start with finishing him...
Step by step I will show you what i have done to get this cute guy ready...
Here you see the picture of his head without hair, beard and moustache...
If you look closely behind the cup you can also see his body lying around...
After making his legs and all other small parts such as his shoes and belt I started to assemble these things first...
To make sure that it will stand on it's own I've filled up his shoes with granulate...
Where the question was will it stand or not...
After pinning everything together the test was will it stand and yes it did...
I was so very proud...
The next challange was would it still stand on it's own when I attache his head...
His head is big and a little bit heavy so I was realy wondering if he would still stand...
Fist pin the head to the body and YESSS it still stands...
The biggest challenge was yet to come his hair and beard needed to be comb and I've never done that before...
 
 See here my first results of his beard and moustache...
It took me 2 times and 2 evenings to make this because the first yarn would not comb...
 Than I had to make his hair which also was a lot of work...
 
Every hair needed to be laced first and after that it needed to be untwisted...
Because I was doubted about his hair long or short I've asked around and everybody told me to keep it long...
Than it was time for his coat and had...
The last thing that needed to be crochet was his staff...
I choose to use Durable Glam yarn because of it's glitter and it contributed to the feeling of magic...
And this is my result...I am sattisfied whit the magician...
Another project that is finished what was lying around...
 
What is the last thing you have finished???
 
Greetings,
Suzie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten